söndag, oktober 19

Hur man kommer fram till vilken ring man vill ha, exempel på en dialog

Redovisar ringen på fingret.

Visar fairtrade safir i förhållande till ringen.

Grå fairtrade diamanter i förhållande till ringen.

De här tre bilderna representerar alla en beslutsprocess där jag och beställaren inte har kunnat träffas. Jag har fotograferat olika alternativ på stenar och ringen på handen så att det går att förstå hur den förhåller sig till handen. Det är en beslutsprocess där alla olika steg är nödvändiga var och en för sig för att utesluta alternativ och komma fram till vad som är rätt.

Oftast träffar jag mina kunder på LOD, men inte alltid. Jag tycker att det är intressant och spännande att det går att få samma tydliga känsla av vem den här kunden är och vad som passar henne med en dialog på min svängelska via epost och bilder.

Jag begriper inte hur jag gjorde innan digitalkameran fanns. Det förenklar så mycket.

Inga kommentarer: