måndag, januari 28

Hybrider, armband för en speciell person ...

Surfade runt lite så där som jag gör ibland för att kolla läget på nätet. Hittade mitt armband på en hemsida för mode från hela världen, det såg fint ut och jag känner mig glad. Armbandet hör till en serie smycken jag gjorde när jag tog MA på Konstfack. Jag hade som mål att göra smycken som famnade kroppen på ett eget sätt. Jag ville inte göra det klassiska halsbandet med ett hänge. (Det tycker jag mycket om att göra nu, jag är nästan besatt av den fina damen med det vackra hänget som fanns på mina bokmärken när jag var liten). Jag hoppade över halsbandet och lät hänget vara hela smycket. Resultatet blev hybrider inspirerade av orkidéer. Kom förbi LOD och prova dem någon dag. De är vackra (tycker jag) och speciella, så där som bara orkideér kan vara.


Inga kommentarer: