onsdag, maj 2

Bakom spegeln, vem är du? Halssmycke av rostfritt stål och silver


Kissing Ladies, stainless steel

Mona Lisa, stainless steel
Spegeln har ni sett förut, men aldrig såhär :) och åter igen så måste jag säga att ibland tar det tid innan ideer förverkligas (i det här fallet ca 4 år). När jag skapade halsbandet spegeln så var min tanke att det skulle etsas in porträtt och bilder i dem. Smycket bär på en hälsning till kaméen, den söta damen som bärs på en guldkedja i en delikat fattning av guld. Eller berlocken med ett porträtt. Men mitt halsband är för stort för att vara gulligt.

Nu äntligen bakom, spegeln finns kyssande damer (titta noga). Det är en bild som jag själv tagit genom ett kalejdoskop. Damen i fråga som blivit ett mönster är avporslin med stor krinolin, faktiskt en tehuva.

Och Mona Lisa, vem var hon? Henne känner ingen men alla till.

Inga kommentarer: