tisdag, mars 20

Titanring med safirer.

De här safirerna skaffade jag för länge sedan. De var så vackra bara att titta på. De var så vackra att jag inte kunde göra något med dem. Samtidigt tyckte jag att de var lite för mycket. Vilken färg skulle jag matcha dem med. Grönt, gult, rött, vitt, extrarött eller 24k färg på guldet? Kära problem, stora problem :)

Till sist blev det titan. Titanet har underbara egenskaper. Det är lätt och hårt. Har en färg som ligger mycket nära vitguldet. Det är ett "rent" material. Man får inte allergiska reaktioner av det.

Jag tycker fortfarande att färgerna är lite för mycket, men blir samtidigt uppriktigt lycklig av att se den traditionella fadenfattningen som håller de galet färglada safirerna på plats på den mycket breda stilrena titanringen. Härligt!!!

Inga kommentarer: