måndag, mars 3

Vigselringar!


Jag formger och tillverkar vigselringar. Det gör jag bl.a i det mer traditionella 18K guld, men då ofta med olika färgkombinationer och förskjutningar i form och material. Jag och Tobias Birgersson arbetar gärna tillsammans med vigsel och förlovningsringar på beställning och då med olika material (som titan) och färgkombinationer som specialitet.

Men speciellt för i år är att jag varmt rekommenderar ringar i palladium. Det är en metall som hamnat lite i skymundan men som är på väg in i folks medvetande just nu. Palladiet är otroligt smidbart, det är mycket lämpligt när man smider med hammare och valsar fram grundformen som vanligtvis utgår från fyrkantig plans. Färgen är fin, mörkare än silver, vitare än vitguld. Palladiet är lättare än släktingen platina vilket gör den mer prisvärd.

Jag skall göra ett par ringar i palladium med naturligt rosafärgade diamanter till bröllopsutställningen på LOD. De kommer att bli jättevackra ...

2 kommentarer:

ÅSA LOCKNER sa...

Hej Klara
Kul att läsa din fina blogg. Du har hittat en så bra "ton" tycker jag. Keep it up!

Klara Eriksson sa...

Tack, det var fint sagt. Ha det gott!