lördag, februari 2

Idag är det vernissage!





Jag var nervös igår när allt skulle komma på plats. Glömde nästan bort att det inte är jag som ställer ut. Men det är LOD som ställer ut sina första gäster! Oj vad vi var glada igår när Sidsel Dorph-Jensen och Lone Løvschal kom. De var så fina och trevliga. Detta toppades av att deras arbeten var vackra, starka, tydliga och känsliga. De kompletterade varandra väl i rummet. Jag fick världens kick av att se deras saker i LODs galleri.

Vi fikade kanelbullar, jag påminde dagspressen ännu en gång om utställningen, Pernilla hämtade bilderna som den vänliga mannen skrev ut (fast han hade sjuka barn), Jenni Hämtade capa skivorna (som Petter skurit ut på MTAB). Viktor propsade på att få skära till bilderna, så att det blev riktigt snyggt (han är bildesigner och expertmodellbyggare på ergonomidesign), tack för din omtanke Viktor. Petronella städade i alla små milijarder ringaskar i butiken, det blev super snyggt!

Tyvärr har Lone haft lunginflammation och precis repat sig. Hon var därför tvungen att resa hem. Så det blir Sidsel som får representera Konglomeratet idag. Snart skall jag göra iordning mina tjejer och gå på vernissage! Det blir förstagången som jag tar med dem och skall försöka att jobba också. Vi får se hur det går, lika spännande varje gång.

Mitt i allt igår kom vår goda vän Lina in och underade om jag inte skulle formge en smyckeskollektion för ett företag hon jobbar mot. Som vanligt slår hjärnan lite knut på sig själv när jag skall tänka mängd och inte solitär. Men den här gången verkar det ligga så nära mitt sätt att jobba så att det faktiskt kan bli av. Så det går jag omkring och skissar på samtidigt. Vi får se ...


1 kommentar:

Lone Løvschal sa...

Hej Klara.
Fantastisk blog du har, jeg vil praktisere mit svensk hér fremover, så jeg kan forstå jer när ni kommer hit. :-)
Jeg har selv en Blog, men er ikke så god til at updatere, men jeg skal sige til når der er noget på den. Dejlig dag i LOD, glæder mig til at komme igen.
Lone